21/4/08

Vantaxes e posibilidades didácticas da lousa dixital

A PD como fonte de información para compartir e interactuar.

VANTAXES

A PD como fonte de información para compartir e interactuar.

• Autonomía na clase. Non se depende de horarios.

• Presentación inmediata de información

• En calquera momento pódese buscar información se se quere saber máis.

• Cuando xorden preguntas non previstas pódense buscar respostas en Internet.

• Fuente inagotable de información multimedia e interactiva dispoñible de forma inmediata.

• Facilita a integración da “actualidade mediática” e a cultura audiovisual. O “mundo escolar” achégase ao “mundo real”. Facilita a relación dos contidos curriculares coa realidade, coa actualidade. Hai más espectacularidad nas clases.

• Facilita máis que aprovéitense recursos de todo o mundo, que se compartan recursos: os pais tamén poden aportar boas direccións de Internet.

• Posibilita o uso colectivo en clase das canles telemáticos de comunicación (e-mail, chat, videoconferencia,…), cos que se poden establecer comunicacións con outros estudantes, especialistas, centros… de todo o mundo.

• Posibilita o que con facilidade profesorado e estudantes poidan mostrar e comentar aos demais os seus traballos.

• Claridade e rapidez na presentación de HYPERLINK –>, exploración de animaciones e simulaciones,…máis exemplos.

• É mellor que a TV para ver vídeos.

• Con axuda dunha webcam pódense proxectar debuxos, fotos,…

• Se poden visualizar grabaciones propias de profesores e alumnos.

• Aforro en fotocopias. Mellórase a presentación e facilítanse comentarios.

• Clases máis vistosas e audiovisuales (pantalla grande, son, movemento,…).

• Supón integrar as TIC nas actividades habituais de clase: buscar, seleccionar, realizar traballos multimedia e presentalos públicamente.

• Posibilita a aplicación de novos modelos didácticos (orixinais, máis comunicativos, con máis actividade do alumnado,…) e alternar varias metodoloxías.

• Facilita a aplicación de metodoloxías constructivistas: o alumnado ten moita información e debe sacar conclusións.

• Los alumnos danse conta dos seus erros con máis facilidade. Facilita a integración grupo clase, á vez que a participación individual.

• Facilita a interdisciplinariedade.

• Ao compartir a información visualmente, xorden con máis facilidade comentarios e preguntas. Entre todos negócianse os significados, compártense coñecementos, resolven dúbidas.

• Facilita o repaso e reforzo dos temas, ver máis exemplos.

• Agiliza a corrección colectiva, vense mellor os erros e facilita que se aprenda dos erros alleos.

Posibilidades didácticas

• Capta a atención, facilita a concentración.

• Facilita a comprensión dos temas.

• Activa a memoria visual. Algúns alumnos recordan mellor.

• Mejora os procesos de ensino-aprendizaxe.

• Facilita o desenvolvemento de estratexias de autoaprendizaxe.

• Facendo presentacións mellórase a expresión oral.

Vantaxes e implicacions para o profesorado.

• Aumento dos instrumentos e recursos para desenvolver prácticas docentes variadas (non monótonas) e disponse de máis recursos para o tratamento da diversidade.

• Induce á innovación pedagógica.

• Se crean dinámicas de formación, autoformación e axuda entre o profesorado. Potencia o intercambio de ideas e de estratexias didácticas entre o profesorado.

• Profesores e alumnos continuamente van a prendendo cousas novas.

• Aforro de tempo e mellor xestión da clase.

• Se pode gardar todo polo que se pode volver utilizar.

• El apoio audiovisual facilita as explicacións.

• Se mellora o nivel profesional e a autoestima.

Vantaxes e implicaciones para os estudantes.

• Teñen un papel máis activo.

• Poden expoñer o seu traballo con apoio TIC reducindo o medo escénico e a necesidade de memorizar todo. Ademais gústalles facelo. A súa actitude é moi distinta aos traballos en papel.

• Se poden ver os materiais en clase e logo revisar detalladamente en casa.

• Aprenden a usar Internet. O profesor pode estimular que busquen webs para a asignatura.

• Los alumnos axudan ao profesor a conectar os elementos, a resolver problemas, a buscar información,…

• Aumenta a autoestima.

¿Apréndese máis?

• Si, porque a súa atención e motivación é maior.

• Se aprende máis en menos tempo.

• Sí, porque hai máis preguntas e máis respostas, temas máis amplos.

• Sí, porque hai mellor predisposición pola asignatura (mates).

En 5º e 6º de primaria.

Lingua.

• Desenvolver actividades de lectura colectiva, contos interactivos,… máis exemplos, e máis.

• Desarrolla a memoria visual para cuestións de ortografía.

• Va moi ben para guiar ao alumno na metodología de análises lingüísticas.

• Radio escolar.

• Diario escolar na web.

• Mecanografía.

Linguas estranxeiras.

• Fantástico en inglés cos recursos dispoñibles en Internet.

• Podense escoitar conversacións e mellorar a comprensión oral. Pódense preparar os diálogos dun fragmento de película comercial en DVD e pasala aos estudantes analizando os textos.

• Potencia a memoria visual en cuestións de ortografía.

• Muy ben para a corrección colectiva de exercicios.

Coñecemento do Medio.

• Nos simuladores pódense cambiar os parámetros e ver que pasa. Fantásticos algúns.

• Pódense visualizar fenómenos físicos difíciles de imaxinar en abstracto .

• Facilita a análise de imaxes: obras de arte, monumentos,…

• A consulta dos diarios é unha boa actividade.

• Os alumnos poden presentar fotos da súa localidade, do seu país.

• Permite preparar visitas e logo ver reportaxes das mesmas.

• Se poden realizar viaxes virtuales.

• Blog cooperativo de historia.

• Webquest.

Educación musical.

• Vai moi ben para visualizar e escoitar páxinas seleccionadas de música.

• Va moi ben para visualizar o pentagrama, uso de editores musicais.

• Facilita a comprensión dalgúns temas abstractos de música.

• Se pode facer karaoke.

Educación física.

• Pódense facer fotos de exercicios e visualizarlas en clase.

• Va moi ben para aprender as regras dos deportes.

Matemáticas.

• Pódense ver as demostracións geométricas de forma máis clara.

• Xogos colectivos de cálculo.

• Taller de matemáticas.

• O hormiguero.

• Biblioteca tutorizada.

• Tutoría extraescolar (messenger).

• Foros puntuais para procura de información.

• Presentaciones multimedia dos estudantes.

Extraido de: http://pizarradixital.blogaliza.org/

No hay comentarios: