A PD como fonte de información para compartir e interactuar.
VANTAXES
A PD como fonte de información para compartir e interactuar.
• Autonomía na clase. Non se depende de horarios.
• Presentación inmediata de información
• En calquera momento pódese buscar información se se quere saber máis.
• Cuando xorden preguntas non previstas pódense buscar respostas en Internet.
• Fuente inagotable de información multimedia e interactiva dispoñible de forma inmediata.
• Facilita a integración da “actualidade mediática” e a cultura audiovisual. O “mundo escolar” achégase ao “mundo real”. Facilita a relación dos contidos curriculares coa realidade, coa actualidade. Hai más espectacularidad nas clases.
• Facilita máis que aprovéitense recursos de todo o mundo, que se compartan recursos: os pais tamén poden aportar boas direccións de Internet.
• Posibilita o uso colectivo en clase das canles telemáticos de comunicación (e-mail, chat, videoconferencia,…), cos que se poden establecer comunicacións con outros estudantes, especialistas, centros… de todo o mundo.
• Posibilita o que con facilidade profesorado e estudantes poidan mostrar e comentar aos demais os seus traballos.
• Claridade e rapidez na presentación de HYPERLINK –>, exploración de animaciones e simulaciones,…máis exemplos.
• É mellor que a TV para ver vídeos.
• Con axuda dunha webcam pódense proxectar debuxos, fotos,…
• Se poden visualizar grabaciones propias de profesores e alumnos.
• Aforro en fotocopias. Mellórase a presentación e facilítanse comentarios.
• Clases máis vistosas e audiovisuales (pantalla grande, son, movemento,…).
• Supón integrar as TIC nas actividades habituais de clase: buscar, seleccionar, realizar traballos multimedia e presentalos públicamente.
• Posibilita a aplicación de novos modelos didácticos (orixinais, máis comunicativos, con máis actividade do alumnado,…) e alternar varias metodoloxías.
• Facilita a aplicación de metodoloxías constructivistas: o alumnado ten moita información e debe sacar conclusións.
• Los alumnos danse conta dos seus erros con máis facilidade. Facilita a integración grupo clase, á vez que a participación individual.
• Facilita a interdisciplinariedade.
• Ao compartir a información visualmente, xorden con máis facilidade comentarios e preguntas. Entre todos negócianse os significados, compártense coñecementos, resolven dúbidas.
• Facilita o repaso e reforzo dos temas, ver máis exemplos.
• Agiliza a corrección colectiva, vense mellor os erros e facilita que se aprenda dos erros alleos.
Posibilidades didácticas
• Capta a atención, facilita a concentración.
• Facilita a comprensión dos temas.
• Activa a memoria visual. Algúns alumnos recordan mellor.
• Mejora os procesos de ensino-aprendizaxe.
• Facilita o desenvolvemento de estratexias de autoaprendizaxe.
• Facendo presentacións mellórase a expresión oral.
Vantaxes e implicacions para o profesorado.
• Aumento dos instrumentos e recursos para desenvolver prácticas docentes variadas (non monótonas) e disponse de máis recursos para o tratamento da diversidade.
• Induce á innovación pedagógica.
• Se crean dinámicas de formación, autoformación e axuda entre o profesorado. Potencia o intercambio de ideas e de estratexias didácticas entre o profesorado.
• Profesores e alumnos continuamente van a prendendo cousas novas.
• Aforro de tempo e mellor xestión da clase.
• Se pode gardar todo polo que se pode volver utilizar.
• El apoio audiovisual facilita as explicacións.
• Se mellora o nivel profesional e a autoestima.
Vantaxes e implicaciones para os estudantes.
• Teñen un papel máis activo.
• Poden expoñer o seu traballo con apoio TIC reducindo o medo escénico e a necesidade de memorizar todo. Ademais gústalles facelo. A súa actitude é moi distinta aos traballos en papel.
• Se poden ver os materiais en clase e logo revisar detalladamente en casa.
• Aprenden a usar Internet. O profesor pode estimular que busquen webs para a asignatura.
• Los alumnos axudan ao profesor a conectar os elementos, a resolver problemas, a buscar información,…
• Aumenta a autoestima.
¿Apréndese máis?
• Si, porque a súa atención e motivación é maior.
• Se aprende máis en menos tempo.
• Sí, porque hai máis preguntas e máis respostas, temas máis amplos.
• Sí, porque hai mellor predisposición pola asignatura (mates).
En 5º e 6º de primaria.
Lingua.
• Desenvolver actividades de lectura colectiva, contos interactivos,… máis exemplos, e máis.
• Desarrolla a memoria visual para cuestións de ortografía.
• Va moi ben para guiar ao alumno na metodología de análises lingüísticas.
• Radio escolar.
• Diario escolar na web.
• Mecanografía.
Linguas estranxeiras.
• Fantástico en inglés cos recursos dispoñibles en Internet.
• Podense escoitar conversacións e mellorar a comprensión oral. Pódense preparar os diálogos dun fragmento de película comercial en DVD e pasala aos estudantes analizando os textos.
• Potencia a memoria visual en cuestións de ortografía.
• Muy ben para a corrección colectiva de exercicios.
Coñecemento do Medio.
• Nos simuladores pódense cambiar os parámetros e ver que pasa. Fantásticos algúns.
• Pódense visualizar fenómenos físicos difíciles de imaxinar en abstracto .
• Facilita a análise de imaxes: obras de arte, monumentos,…
• A consulta dos diarios é unha boa actividade.
• Os alumnos poden presentar fotos da súa localidade, do seu país.
• Permite preparar visitas e logo ver reportaxes das mesmas.
• Se poden realizar viaxes virtuales.
• Blog cooperativo de historia.
• Webquest.
Educación musical.
• Vai moi ben para visualizar e escoitar páxinas seleccionadas de música.
• Va moi ben para visualizar o pentagrama, uso de editores musicais.
• Facilita a comprensión dalgúns temas abstractos de música.
• Se pode facer karaoke.
Educación física.
• Pódense facer fotos de exercicios e visualizarlas en clase.
• Va moi ben para aprender as regras dos deportes.
Matemáticas.
• Pódense ver as demostracións geométricas de forma máis clara.
• Xogos colectivos de cálculo.
• Taller de matemáticas.
• O hormiguero.
• Biblioteca tutorizada.
• Tutoría extraescolar (messenger).
• Foros puntuais para procura de información.
• Presentaciones multimedia dos estudantes.
Extraido de: http://pizarradixital.blogaliza.org/
21/4/08
Vantaxes e posibilidades didácticas da lousa dixital
Etiquetas:
Lousa Dixital
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario